Türkiye’nin uçuş trafiği 1,9 milyona yaklaştı
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından alınan bilgiye göre Milli Savunma Bakanlığına bağlı Devlet Hava Yolları İşletmesi 20 Mayıs 1933 tarihinde kurulmuştur.
Daha sonra haftada 3 gün, toplam 28 koltuk kapasiteli 5 uçakla İstanbul, Eskisehir ve Ankara’ya seferler başladı.
1943 yılında Devlet Hava Yolları’nın uçak sayısı 36’ya, işçi sayısı 200’e, havalimanı sayısı ise 9’a çıktı. Bu dönemde 9 havalimanına seferler düzenlendi: İstanbul, Eskisehir, Ankara, İzmir, Bursa, Elazığ, Erzurum, Kayseri ve Adana.
Türk sivil havacılık sektörünün altyapısını oluşturan tesis ve ekipmanlarıyla 1933 yılından bu yana farklı isim ve statülerde hizmetlerini sürdüren Devlet Hava Yolları, 1984 yılından bu yana faaliyetlerini birlikte yürütmektedir. “kamu iktisadi teşebbüsü”olarak devam ediyor.
Cumhuriyet tarihinin en büyük projeleri hizmete açıldı
Türkiye havacılık sektörünün gelişmesinde öncü rol oynayan, 90 yıllık tecrübe ve bilgi birikimine sahip olan Devlet Hava Meydanları İşletmesi (DHMİ) Genel Müdürlüğü, kurulduğu günden bu yana dünyada havacılığın gelişimine paralel olarak büyük atılımlar gerçekleştirmiştir. bulundu.
Türkiye’nin ihtiyaç sahibi illerine havalimanları inşa eden DHMİ, Atatürk, İzmir Adnan Menderes ve Ankara Esenboğa gibi yeni havalimanı projelerini hayata geçirerek ülkenin havacılık altyapısını önemli ölçüde güçlendirdi.
Havacılıkla ilgili ileri hedeflerin 2003 yılından itibaren Bakanlıkça hayata geçirilmesiyle sektörde tarihi bir dönüşüm yaşandı.
DHMİ bu kapsamda Cumhuriyet tarihinin en büyük projelerini hizmete sundu. Büyük atılım, dönüşüm ve gelişimin yaşandığı bu dönemde havalimanlarının fiziki kuralları uyarlanarak modern bir görünüme kavuşturulmuş, dünyadaki rakipleriyle rekabet edecek, hatta onları her açıdan aşacak yeni havalimanları inşa edilmiştir.
Yıllık uçuş trafiği 2 milyona yaklaştı
Yatırımlar sayesinde geçen yıl uçuş trafiği yıllık 1 milyon 883 bin 471’e, aktif havalimanı sayısı 57’ye, uçak park yerleri ise 1439’a ulaştı. Yük trafiği 4 milyon 200 tona yaklaştı, kargo kapasitesi ise 2 bin 676 olarak hesaplandı. ton. Geçen yıl yolcu trafiği 182 milyonu aştı.
54 havalimanı sıfır atık sertifikası aldı
Öte yandan yeni projelerde ve mevcut havalimanlarında da çevre duyarlılığı öncelikler arasında tutuluyor. Bu kapsamda 54 havalimanı sıfır atık sertifikası aldı.
“Karbonsuz Havalimanı Projesi” Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir çevre bırakmak amacıyla havalimanının karbon emisyonu, hava kalitesi, gürültü, atık ve atık su yönetimi açısından sürdürülebilir şekilde işletilmesi amaçlanıyor. Bu doğrultudaki çalışmalarla 50 havalimanına ulaşılmış olacak. “Uluslararası Havaalanı Karbon Akreditasyon Sertifikası”verilmişti.
Havalimanlarında erişilebilirlik uygulamaları büyük bir titizlikle yürütülürken, 38 havalimanına erişilebilirlik belgesi verildi.
Ülke son 20 yılda havalimanlarıyla donatıldı
Son 20 yılda tüm ülke, kusursuz mimarisi, operasyonel kalitesi ve ileri teknoloji altyapısıyla dünyadaki benzerlerini geride bırakan havalimanlarıyla donatıldı.
Söz konusu dönemde inşa edilen İstanbul Havalimanı ile ülkenin jeopolitik konumu nedeniyle doğu-batı, kuzey-güney bölgeleri arasında yolcu aktarma merkezi konumunda bir köprü olan İstanbul’un hava trafik kapasitesi artırıldı. Havalimanı, Türkiye’nin küresel havacılığın merkezi olma yolunda attığı en önemli adımlardan biri olarak görülüyor. Cumhuriyet tarihinin en büyük projelerinden biri olan İstanbul Havalimanı, sadece Türkiye’nin değil dünyanın da 3. büyük ve en modern havalimanıdır.
İstanbul Havalimanı açılışından bu yana yaklaşık 235 milyon yolcuya hizmet verdi.
Antalya Havalimanı’nın yolcu kapasitesi 80 milyona çıkarılacak
Antalya’yı dünyaya, dünyayı Türkiye’ye bağlayan Antalya Havalimanı, ülkenin turizmde dünya markası haline gelmesinde büyük paya sahip. İlave yatırımlarla havalimanının yolcu kapasitesi 80 milyona çıkarılacak.
İstanbul Anadolu yakasında hizmet veren Sabiha Gökçen Havalimanı, çeşitli kategorilerde Avrupa’nın önde gelen havalimanları arasındaki yerini koruyor. Yıllık 41 milyon yolcuya hizmet verme kapasitesine sahip havalimanından 2022 yılında yaklaşık 31 milyon yolcu yararlandı.
Esenboğa Havalimanı’nda kapasite artırım çalışmaları devam ediyor
Esenboğa Havalimanı, Türkiye’nin gelişen vizyonu doğrultusunda daha modern ve gelişmiş bir çevreye ulaşma yolunda hızla ilerlemektedir. Daha da büyütülerek daha fazla yolcu ve hizmetle donatılması amacıyla başlatılan dış hat kapısının kapasitesinin artırılması çalışmaları hızla devam ediyor.
İzmir Adnan Menderes Havalimanı, Ege Bölgesi’nin ve ülkenin en önemli ulaşım ve ticaret merkezi olan ilin bir dünya kenti olmasına büyük katkı sağladı.
Ordu Giresun Havalimanı, Karadeniz’in gözde turizm merkezleri arasında yer alan Ordu ve Giresun’a turizm, kültür ve ekonomi açısından katkı sağlamayı hedefliyor.
Gelişmiş altyapısı, sanayi ve ihracat potansiyeli ile çok değerli bir ticaret merkezi olarak stratejik bir konuma sahip olan Gaziantep Havalimanı, şehri dünyaya bağlamaktadır.
DHMİ, havacılık alanındaki teknolojik gelişmeleri yakından takip ederek havalimanlarının teknolojik altyapısını her zaman güçlendirmektedir. Bu kapsamda DHMİ havalimanlarında yeni nesil hava trafik kontrol sistemleri, havacılık güvenlik sistemleri ve uçuş bilgi sistemleri gibi teknolojiler kullanılıyor.