Teknoloji

Mobil Oyun Pazarında Çin Etkisi Artıyor

Küresel taşınabilir oyun pazarındaki büyüme devam ederken, sektördeki Çin etkisi de her geçen gün artıyor. Son değerlendirmelere göre 85,76 milyar dolarlık pastayı paylaşmada rekabet oldukça yüksek.

2023 yılı itibarıyla oyun pazarındaki büyüme arttı. Bu artışla birlikte şube büyüklüğü 166 milyar dolara ulaştı. Geçen yıla göre yüzde 6’lık bir artış olmasına rağmen dev branşta yüzde 6’lık bir büyüme bile oldukça başarılı sayılıyor. Oyun sektörü içinde taşınabilir oyun pazarında da paralel bir büyüme yaşanıyor. Taşınabilir oyun segmentinde 85,76 milyar dolarlık bir pazarın oluşması dünya çapında ilgi uyandırıyor. Son raporlara göre Çinli şirketlerin taşınabilir oyun sektöründeki etkisi her geçen gün artıyor.

Mobil Oyun Pazarında Çin Etkisi Artıyor

Sektörün Yarısı Çin İmzalı

2023 yılında sektörün yüzde 50’si Çinli şirketlerin hakimiyetinde olacak. Çin etkisi her geçen yıl artarken, taşınabilir oyun sektöründe beklentileri karşılayan projelerin sunulması, Çinli şirketlerle oyuncular arasındaki bağı güçlendiriyor. Çinli şirketlerin geliştirdiği oyunların en popüler olduğu ülkeler ABD, Japonya ve Güney Kore’dir. Bu pazarlardan elde edilen gelirler şirketlerin gelirlerinin yarısına denk geliyor. 2023 yılı itibarıyla yapılan son güncellemede, en yüksek gelire sahip küresel şirketler arasında ilk 100’de 52 Çinli şirket yer aldı. Bu firmalar arasında öne çıkan ise Tencent Games. Şirket, 100 milyar Yuan’ı (14,13 milyar $) aşan geliriyle bölgedeki rakiplerini geride bıraktı.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu