Eyvah eyvah! Google Haritalar’a açılır pencerelerde reklamlar mı geliyor?
Google Haritalar uygulamasını açıp yola çıktığınızda, az sonra önünden geçeceğiniz benzin istasyonu telefonunuza açılır pencereli bir reklam ve uyarı gönderebilir mi? Şimdi herkes, ortaya atılan bu iddianın gerçek olup olmadığını merak ediyor.
Google’ın açıklamasına göre bu “sponsorlu reklamlar” aslında yeni değil. Kullanıcılar Haritalar uygulamalarını kullanarak, mekanları işaretleyebiliyorlar ve işletmelerinin tanıtımlarını yapabiliyorlar. Ancak internet devi, bu işaretlerin daha fazla görünür olmasını istiyor olabilir.
Google yöneticileri şimdilik bu konu hakkında herhangi bir doğrulama açıklaması yapmış değil. Ama gerçek olsa bile bu “reklamlar” ekranı kaplamayacak, kullanıcıların işlemlerini bozmayacak ve sadece birkaç saniye ekran kalıp kapanacak. Ayrıca resmi bir açıklama yok ama muhtemelen uygulama içinden bu reklamların ekranda kalma süresini ayarlamak da mümkün olabilecek.
Bu restoranda durup köfte ekmek yiyelim mi?
Aslında bu özellik, onu ilk kez fark edip X’te ekran görüntüsü yayınlayan bir kullanıcı sayesinde gündeme geldi.
Yo Check Out This Wild New Ad Format On The Google Maps App.
I Put In Directions Down The Shore And Then When I Passed This Gas Station This Royal Farms Ad Popped Up With "Add Stop"
I Didnt Type Anything In About Gas Or Food Or Anything? Anyone Know What Kind OF Ad Format This… pic.twitter.com/HiRfOZPo8n
— Anthony Higman (@AnthonyHigman) July 5, 2024
Anlaşıldığı üzere, navigasyon uygulamasını kullanan kişiler bu reklamları gördüklerinde üzerinde “iptal”ve “durak ekle” seçeneklerini görecekler. Böylece kullanıcı isterse yolunun üzerinde reklamı çıkan benzin istasyonuna veya restorana girmek üzere navigasyonu bilgilendirmiş olacak. Ardından navigasyon uygulaması kullanıcıyı işletmeye yönlendirecek.
Google’ın şimdilik bu özelliği sınırlı sayıda kullanıcıyla test ettiği tahmin ediliyor. Eğer siz de onlardan biriyseniz, ekranınızda bu küçük pop-up reklamları görürseniz şaşırmayın.
Google için yeni ekmek kapısı
Öyle anlaşılıyor ki, Google dünyadaki otoyollarda ve turistik bölgelerde yer alan işletmelerden günlük 5-10-20-50 dolarlık reklam ücretleri almak için kendine yeni bir kapı açmayı amaçlıyor. Şimdilik bu durum ürkütücü görünmese de, şu anda YouTube’da yaşandığı gibi, yakında navigasyon ekranında hiç durmadan açılan pop-up reklamlar yüzünden kendimize yeni bir navigasyon uygulaması aramaya başlayabiliriz veya Google bizden “reklamsız” gösterim için ayda 49.99 TL’lik abonelik ücreti talep edebilir. Dijital masumiyet çağının bitişine hoş geldik…